Jeugd

De BBV kent een actieve, gezellige jeugdafdeling.

Er is momenteel een gezellige groep van zo'n 26 jeugdleden, verdeeld in Pupillen (7 t/m 12 jaar) en Junioren (13 t/m 17 jaar). Er worden verschillende activiteiten voor de jeugd georganiseerd:

Training
Elke donderdag wordt er door de trainer en begeleiders training gegeven van 18.45 tot 20.00 uur. We beginnen de training met een warming-up en eindigen de training meestal met een vriendschappelijk partijtje.

Deeldiploma
Binnen de BBV maken we gebruik van het Deeldiploma programma. Afhankelijk van de leeftijd en het talent wordt een jeugdlid ingedeeld voor Deeldiploma I, II of III of IV. Door het trainen worden de belangrijkste slagen en spelregels die bij het Deeldiploma behoren aangeleerd, zodat de jeugdleden uiteindelijk steeds beter kunnen worden. Het streven is om de jeugdleden elk jaar voor hun deeldiploma op te laten gaan. Op deze feestelijke avonden worden ook ouders, broertjes, zusjes, opa's en oma's uitgenodigd om hiervan getuige te zijn.

Competitie
Momenteel doen we niet mee met de jeugdcompetitie van de NBB. Wel doen we elk jaar mee aan de Opstap- en Vervolgcompetitie. Dit is een leuke onderlinge competitie voor beginnende en gevorderde jeugdspelers. Meerdere badmintonverenigingen in de regio doen hier aan mee. Tijdens de trainingen wordt ook aandacht besteed aan het wedstrijdelement.

Toernooien
Binnen de club worden er regelmatig toernooitjes georganiseerd, zoals het Pepernotentoernooi of Kersttoernooi. Ook de clubkampioenschappen zijn altijd gezellig. Soms worden deze tegelijk met de volwassenen gehouden zodat het één groot toernooi is. En het is natuurlijk extra leuk als je jezelf clubkampioen kan noemen. Daarnaast zijn er ook andere clubs in de buurt die open toernooien hebben waar je aan mee kan doen als je dat leuk vindt. Neem ook eens een kijkje bij de Foto's.

Jeugdcommissie
De Jeugdcommissie die dit allemaal regelt bestaat uit:
Jeugdcommissaris:           Robert de Gier
Trainer:                            Larry Reith
Trainingsbegeleiders:        Maartje Frijters
                                       Femke Castenmiller
                                       Claudia Mol
                                       Thea Verdonk

Uitnodiging
Als je geïnteresseerd bent en je bent tussen de 7 en 17 jaar, kom dan eens langs in de sporthal op donderdagavond. Meld je van te voren even aan bij de Secretaris en kijk in de Agenda of we open zijn op de donderdag dat je wilt langskomen.

Wie weet tot ziens in de zaal!

Sportieve groetjes,

Robert de Gier